2015. december 27., vasárnap

Végeztem az Androiddal... I. rész

Tegnap elegem lett az Androidból.
Akkor csordult ki a pohár, amikor rájöttem, hogy a specifikációi alapján nagyon izmos és potens ASUS ME176CX tabletem kb. 5 percen belül minden komolyabb (3D gyorsítást igénylő) játékból kilép.

Előzmények

2013 májusban arra az elhatározásra jutottam, hogy nekem szükségem van egy kis, 7 hüvelykes képátmérővel rendelkező tabletre. Szerencsére az Aldiban éppen volt egy ilyen akció, így vettem egy Medion Lifetab E7310 tabletet.
A tablet kijelzője 1024*600-as felbontású, filmnézéshez (ekkora méretben) teljesen megfelelő, azonban olvasáshoz, böngészéshez már sokszor nagyon látszanak a pixelek. Volt még néhány probléma vele, ami a használat során jött elő.

Hátrányok és hibák

  • kiszámíthatatlan lefagyások használat közben (amiket csak újraindítással lehet orvosolni, ami 90-120 másodperc)
  • semmilyen OS frissítés nem jött ki rá a gyártótól (ami valójában a Lenovo) így még mindig Android 4.1 Jelly Bean van rajta, ahogy megvettem.
  •  a fülhallgató csatlakozó nem működik telefon-headsettel (a plusz egy pólust nem tudja kezelni!)
  • kiszámíthatatlan lelassulások menet közben
  • váratlan önlemerülés (kikapcsolt WiFi és Bluetooth rádiókkal)
  • sok helyet foglaló Google Applikációk
  • Eltört a hangerőszabályzó-kikapcsoló gomb 10 hónap használat után
  • kikapcsolhatatlan "túl nagy hangerő" figyelmeztetés minden hangerőszabályzáskor
  • nagyon kevés akkumulátoros üzemidő (2-3 óra videónézéskor, 3-6 óra böngészéskor-olvasáskor)  
  • kis fényerő, szabadtéren jóformán használhatatlan/olvashatatlan

Előnyök


  • 3 év Aldi bring in garancia (tökéletesen bevált, 1-2 héten belül javítják)
  • nagyon kecses, vékony fémház
  • szabványos microUSB csatlakozó
  • USB-host funkció
  • microSD bővíthetőség
A megbízhatatlan működéssel való másfél év küzdelem után úgy döntöttem, hogy egy hasonló méretű, jobb kijelzővel és teljesítménnyel rendelkező, márkás tablettel boldogítom magam. Ez történt tavaly karácsonytájt. A paraméterek és a személyes teszt (valamint az anyagi lehetőségeim) alapján az ASUS ME176CX mellett döntöttem. Viszontagságaim vele majd egy másik bejegyzésben...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése